Bö!

Blev förvånad att några läsare faktiskt tittat in, så känner mig skyldig att skriva något. Usch vad hemskt det låter. Förlåt.  Det är kul att skriva, jag är bara hemskt lat. Något mina föräldrar besvarat med kanske inte dom gladaste minerna den senaste veckan.

Jag har mest legat i sängen och önskat att jag inte åkt hem. Spanien var verkligen bra för mig, gjorde mig verkligen glad, men man måste ju komma tillbaka till verkligheten till slut. Tyvärr. Har under de senaste dagarna börjaat hjälpa till med projekten med huset. Det är nämligen dags att måla om. Huset har varit vitt med mörk-mörkbruna knutar och fönsterkarmar och ska nu bli grönt med vita knutar och fönsterkarmar. Dock så såg ju huset nästan grönt ut innan så det blev ett jäkla jobb med att skrubba hela huset. Vi har hyrt skylift för att nå ända upp, men vi har nu tvingats hyra en ställning för att komma in mellan huset och garaget. Lite knepigt och mycket slit. Inte nog med att hela huset måste tvättas så måste även alla mörkna brädor bytas ut. Jag försöker hjälpa till i varje fall, men mina långa sovmorgnar verkar inte uppskattas.

Idag drog jag in till stan med en gammal kompis och kollade på pride paraden. Piff som är nere i Skåne blev självklart avundsjuk, hon har ju en liten gay-gen i sig och har längtat efter att få se den själv. Too bad girl.
Imorgon tar jag flyget ner för att hälsa på min lilla gulleplutt som tydligen dör där nere av uttråkan av att tyda av vad hon har för sig på facebook. Efter min lilla sväng i skåne åker jag till mina kära morföräldrar i västergötland. Har saknat dom coolingarna. Så nu vet ni det.

En liten tanke om pride paraden nu då. Stod ganska nära start, men redan då såg folk trötta ut, haha. Det som dock väckte mina tankar är "Stolta föräldrar", det känns på något vis så fel. Ska man behöva säga att man är stolt över sitt barn för att det är homosexuellt? Blir lite dubbelmoral här. Det ska vara självklart. Sen vadå? är du inte stolt över dina hetrosexuella barn? Men som sagt, det ska vara självklart, men tydligen är det inte det vid alla fall. Och tills dess kan de väl få gå utan att jag börjar kritisera mera.

Allt för idag. Avslutar med tre vackra bilder från Ronda, staden jag var i, i Spanien.
Ha de bra
Kram
Puff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0