Yo estoy en la España con un telcado en español...

Hoppas ni kan lasa utan prickar. annars far ni nagra har.......................................................... (jag forsoker inte vara rolig)

Nu har jag varit har hur lange? detta ar min fjarde dag.. shit :S tiden gar fort. jag kommer aldrig att kunna flytande spanska pa tre veckor! An salange ar det mest ord kring rokning som har gatt in... jag tanker av nagon anledning pa ordet cenicero (askfat) innan jag sover.

Men men, livsstilen har ar ju ganska skon, mycket layback. Har inte riktigt bestamt mig an om jag gillar att ta en siesta eller inte, blir sa himla seg efterat. Och lunch far jag inte forran klockan halv 3... det klarar jag latt pa sommrarna hemma, men inte har nar jag maste ga upp halv 8!  och vad ater jag till frukost? en rostbrodskiva och lite juice... men fan, jag kan inte forklara vad jag vill ata, vet inte ens. Jag smakade pa mjolken imorse... den smakade precis som gradde bara lite tunnare! och da pratar jag inte rod-mjolk utan rod ganger 10- mjolk.

Internet har jag bara tillgang till pa skolan... et ar sa himla svart att overleva utan bl.a. spotify och facebook... men jag passar som sagt pa nar jag ar i skolan. Har ju 4 timmar spanska om dagen, forst gramatik i typ 2,5 timmar och sen konverstation i 1,5 timme. Lyckades precis be om att fa flytta ner en niva pa konversation... kanner att jag bara drar ner mina tjeckiska, grekiska, koreanska och kinesiska klasskamrater...

Na nu ska jag rora mig hemmat. Ata, plugga, sova, plugga och sen blir det una fiesta! Mastye kanske kopa en spansk fotbollstroja... far se om jag hittar nagon. Maste ju engagera mig lite.

Hur som helst... juste ett annat ord jag fatt lara mig ar bakis. vilket heter; tener resaca.
Underbar skola :D
Puss o kram till alla som laser. Och aven till er som inte laser... suck det var langesen jag fick en kram.... KRAM!

Kommentarer
Postat av: Astrid Bolund

Tycker om det du skrev! Kul att se lite bra saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 17:40:39
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0