I'm weird and proud over it!

Idag har jag suttit med flera av mina närmre vänner och disskuterat ålderskillnader. De flesta håller sig typ till 3års-gränsen eller liknande. Endel andra säger, ålder spelar ingen roll det är bara en siffra och sedan så är ändå den absoluta maxgränsen typ 10 år. Jag känner dock att jag ärligt nu kan säga att ålder inte spelar någon roll. Vad borde det spela för roll? Vanligaste jag får höra är: ni har ingentin gemensamt, lever två helt olika liv. Svar: Hur jäkla tråkiga är inte ni? är allt ni kan prata om i ert liv skola och jobb? eller går det inte att dela med sig av ens vardag till någon som inte upplever samma sak varje dag. Jag tycker snarare att det är givande, kan ge en ett annat perspektiv på ting eller bara vidga kunskaper.

Nä ålder är för mig nästan ett känsligt ämne att disskutera. Fast alla ämnen jag kan finna känsliga är de som är roligast att disskutera och argumentera kring.

Allt är så mycket starkare och väger tyngre än ålder. Skönhet... jag tar hellre en snygg 30 åring än en ful 20åring. Humor, hellre en rolig 30åring än en tråkig 20 åring. Vad tusan spelar ålder för roll?
Far min tog dock upp faktumet med pension, att det skulle bli så ensamt eller nåt. Att man ville ut och resa men var tvungen att vänta på den andra osv. Fånigt...

Det kan dock vara ett bra argument... man vill ju inte leva utan personen, om det nu ska vara något så långvarigt. Men det är inte ett hållbart argument, man vet aldrig när livet tar slut. Bäst att njuta så maximalt av livet med den person som passar en bäst, och då behöver inte ålder spela någon roll.

Allt som man tänker måste vara fel, behöver inte vara fel. Men endel människor är bara så förbaskat låsta att de vägrar släppa sin syn på saker och ting. Jag har en förmåga att kunna analysera och kritisera, men även ett öga för att se det som är positivt, särskilt i en situation när andra bara skulle tänka negativt. Jag är mer open minded, jag lever livet med öpna armar, på så vis får jag uppleva mer saker än ni som är så blinda och slutna. Våga leva livet, thin outside the box!

Godnight world!
Puff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback