Te, jordgubbar och flätor

Är det bara jag som tycker att det ser hemskt ut när endel stavar te med h: "the". Hur tusan ska det ordet uttalas egentligen blir ju ; eller just som det engelska ordet  the. Fult är det i varje fall. Men spela roll, de smakar ändå äckligt. Samtidigt så känner jag mig stolt nu efter att ha druckit upp en hel kopp. Vi människor gör väl det, blir stolta när vi har gjort saker som vi helst låter bli att göra. Det stämmer ju inte in på allt, speciellt inte när man gör det av någon annan anledning än att man själv övertygar sig själv. Spela roll, tråkiga funderingar.

Jordgubbar, jordgubbar jordgubbar... ååhhh måste vara något av det härligaste och musigaste som finns. Strawberries is my drug :D mohahahaha
Var på en kvällspromenad med Puff nu tidigare ikväll, och hade kanske för lite kläder på mig för att passa de svenska sommarkvällarna. Därav tvinga jag i mig själv en varm kopp frukt-te... med x antal sockerbitar. Det var skönt att under kvällens gång, konstatera att jag trots allt funnit någon som slår mig i att vara insane, weird och ja...ett totalt missfoster. Such a wundärbar människe. Eller ska jag säga människor? Hon är en underbar människor? Det där kommer aldrig att bli förklarat i ord som låter kloka.
Ikväll har jag klätt ut mig till Pippi Långstrump med två fina flätor. Måste ju göra mig fin inför att träffa främlingen, som vi idag kallar italienaren. Och med tanke på Pippi, förra helgen försökte jag förklara för en rumän vem Pippi va... fan vad det måste låta sjukt för någon som inte växt upp med det. Hur kunde han veta vem Nils Holgerson var och inte Pippi? Det är för mig ett mysterium.
Aja, nu har jag delat med mig en gnutta av mitt liv. No need for thank you notes. Ge mig en kram så blir jag nöjd :D

Piff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0