Fylld

Lite uppdatering. Plugget tog över mina tankar, min hjärna, mitt liv och min själen under helgen... usch vad deprimerande. men nu är det sista provet över för detta läsår. Om jag inte ska räkna den jäkla "MEP-dagen" jag har när resten av skolan är ledig eller tar studenten. Och jag måste prestera bra den dagen för att höja mitt betyg, usch man orkar ju bara inte. Hur som helst. Terminens projektveckor är nu inledda. Lite flummigt sådär och väldigt passande för hur skoltrött man är. Vi har fått i uppdrag att studera Stockholm, vidga vårt perspektiv. Lärarna använde sig av orden: Identitet, Kultur och Mångfald. Min grupp gav sig idag iväg ut till Rinkeby och Tensta...and now i'm speechless. Jag skämms över att ha skrivit ett prov om detta ämne i måndags, känns nu som att jag då inget visste. Men idag har jag själv fått studera och uppleva de segregerade områdena media tidigare beskrivit mig. Jag är för överfylld för att berätta ^^ kan bara säga att jag är tacksam över att få denna upggift och att jag faktiskt ägnat en tanke åt att flytta dit. Men nja... ååhhhh jag får berätta mer en annan gång. För nu ska jag trycka i mig några av de underbara jordgubbarna jag och piff köpte härom dagen. Btw. jordgubbarna i Tensta kostar mindre än hälften så mycket -_-  åk dit....
Kram på er
Piff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0