Smakupplevelser

Jag har kommit att inse att ni (om nu någon) som läst våra hittills relativt få inlägg, måste få bilden av oss som otroligt tråkiga och rastlösa människor. Förmodligen har ni mer rätt än vad vi vill medge...
Hur som helst, vi har ändå lite av en gemensam hobby som vi startat, vi älskar att köpa onyttigheter på ICA (blir ofta Hemköp, vi har ju jämfört priserna ^^).

Våra tre (+1) senaste upptäckter har varit:


Marabou Passion - med passionsfrukt och chili
Piff får gärna fylla i, men mina smaklökar är alltid öppna för nya förslag, specielt från marabou (polka tänker jag då inte röra, usch). Dock kan jag väl inte säga att det var den bästa upplevelsen, men den var behaglig att äta och fördelen med den var att jag lät bli att trycka i mig hela direkt. Om jag minns rätt så räckte den hela kvällen, ett under. Kan ju ha berott på att vi även hade mängder med lösgodis... Hur som helst, värd att smaka, men tack för att det endast är en limited edition.  


Olw:s Sourcream & Sweet Chili Chips

Dessa chips gick åt ordentligt på festen för någon helg sen. Vi provade igen i fredags för att åter en gång fastställa dess duglighet. På två personer blev det dock lite svårt att sluka en hel påse. Dessa chips skulle jag vilja kalla vätskekrävande. Det är för en gångs skull lite fart i chilin (försöker att inte överdriva) och det blir intresant med sourcreamen. Vanligtvis brukar ju sourcream & onion vara en storfavorit. Sourcream & Sweet Chili's smak påminner mig mycket om riskakor. Minns inte riktigt vilken smak, men skulle slänga ut mig en gissning på riskakorna med ostsmak. Väldigt goda i alla fall, åter en gång, något man inte vräker i sig mängder av. Och med en Onion-dipp's simpla smaker skapades en fin balans och kombination.


Delicato's Blåbär & Hallonmazarin

Jag förstår inte varför det godaste av dessa måste vara den dyraste, och dessutom ta slut fortast! Denna mazarin var helt enkelt underbar. Den smakar inte alls lika konstgjord som så många andra och blåbären och hallonen (var nu än dom tog vägen) passade perfekt in. Mazarinerna tillhör den Officiella Bröllopsserien- "säljs till förmån för Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse, vars syfte är att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige." Efter att ha läst det känns hålet i plånboken mindre (ja, jag vet att det var du som betala piff >_<). SMAKA! gooooooott

Något jag ensam idag smaka:

Marabou's Kokos-rulle
En besvikelse... det borde väl inte vara så svårt att göra något gott med choklad och kokosflingor? Mina smaklökar tycker i varje fall att detta var ett misslyckande. Köp en bounty eller kokosstångarna i lösgiodishyllan istället. Turligt nog är även denna en limited edition.


Tänk på att borsta tänderna och ät inte dessa onyttigheter i lika stora mängder som vi ^^
Kram på er alla!
Puff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0