Söndags tristess...

helgen är snart slut, suck. Lyckligt nog blir det lång-helg den kommande veckan, sorgligt nog är detta början på en flod av nationella prov och alla andra möjliga prov. Prov på självkontroll, diciplin och vilja, koncentration och angagemang. Börjar nu inse att om jag hade pluggat spanska lika ordentligt som jag gör nu, under ett helt år, så hade jag nog babblat flytande idag. usch, jag hatar "om", va fan, nu är det som det är... och ångrar jag något? nej! önskar jag nu att jag gjort annorlunda? ja! 

Till råga på detta så ska hela familjen ikväll över på middag till våra "nya" grannar, som tog över min närmsta barndomsväns hus, förra sommaren. Förargligt, men jag förstår dom, deras nya hus är underbart. Hur som helst, det blir första gången jag får se hur huset numera ser ut på insidan. Ska bli trevligt, men anledningen till att jag la till ett "till råga på detta" är för att jag är rädd för att festen jag hade här förra helgen ska komma på tal. men jag är bra på att babbla, bevisligen...

Kanske dags att fixa till sig lite då, ser ut som en drogad elefant med lejonman.

Kram, Puff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0